פרסום באתר  |  




טיפים והסבר לטיפול באופנוע

דף הבית >> טיפים והסבר לטיפול באופנוע
הכנות לשימוש באופנוע ים
תדלוק האופנוע
בדיקת טעינת המצבר.
הנעת האופנוע טרם ירידה לים .
סגירת פקקי ניקוז
בדיקה שקיים ציוד בטיחות (מצוף עשן בתוקף )תקין ,יבש ונמצא במקומו.
תעודות שיש להחזיק באופנוע  (רישיון נהיגה ,תעודה מזהה,רישיון שייט וביטוח )
בדיקת גוף האופנוע
בדיקת תקינות המצערת הגז.
חיבור מדומם מנוע .
חגורת הצלה תקינה
קיים ראי איתות ממתכת .
קיים חבל למטרת עוגן ,או גרירה.

לפני יציאה לים
להתעדכן באשר למזג אויר.במידה ויש רוח דרומית מערבית ערה ,זה סימן לבואה של סערה
להשאיר הודעה בחוף על כיוון ומשך ההפלגה.
לבדוק שאין מכשולים ,או שחיינים בנתיב ההפלגה
לבדוק תקינות מערכת ההגה ,ע"י סיבוב ידית הגה ומבט בצינור הפליטה.

הפלגה באופנוע  ים
עומק המים המינימאלי להפעלת המנוע הינו 0.6 מטר .
יש לצאת מהחוף בנסיעה איטית וזהירה עד לקו ה- 300 מטר
לכל אורך הפלגה יש לתצפת בכל עת ומצב
במקרה ומזהים שריפה באופנוע ,יש לקפוץ באופן מיידי מהאופנוע.
במידה והנוסע האחורי נופל מהאופנוע ,יש לדומם את המנוע באופן מיידי.
אסור להפליג בתחום חוף רחצה.
מותר להפליג במרחק מעל 300 מטר מהחוף ועד מרחק של 1 – מייל ,למעט הפלגה בכינרת .
במידה והמנוע מפסיק לפעול,יש לבדוק שהמדומם מחובר ואת מצב הדלק.
 
גרירת אבוב/סקי מים
מותר לגרור אבוב/סקי רק באופנוע שנועד לשלושה נוסעים
בביצוע הגרירה ישנם שני שייטים ,כאשר אחד יושב עם הפנים כלפי הנגרר ושומר באופן קבוע על קשר עין.
בכל מקרה אסור לגרור יותר מאדם אחד
אורך חבל הגרירה יהיה כ- 40 מטר .
 
טיפול באופנוע לאחר הפלגה
פתיחת פקקי ריקון מים .
שטיפת המנוע במים מתוקים
שטיפת מכלולי האופנוע במים מתוקים .
הנעת האופנוע בטורים נמוכים ,חיבור צינור מים מתוקים למנוע והרצאת המנוע עד ליציאת מים בחלקו הקדמי. לאחר מספר דקות ניתוק המים ולחיצה על מצערת הגז 2 לחיצות ארוכות ולאחר מכן כיבוי המנוע.
יבוש האופנוע וחלקי המנוע ,
ריסוס ספרי סילקון על חלקי המנוע ,
ריסוס ספרי נגד חלודה/גריז על הברגים וחלקי המתכת .
 
גרירת אופנוע ים
יש לבדוק שהפין של התפוח נמצא במקום .
שרשראות אבטחה תפוסים במקום.
רגל חניה מורמת .
אופנוע נעול בחלקו הקדמי.
קיימת רצועת אבטחה בחלק האחורי של האופנוע .
קיים ביטוח צד ג' לנגרר.
 

לייבסיטי - בניית אתרים